Waarom is een drone vergunning zo duur?

Waarom is een drone vergunning zo duur?

Regelmatig krijgt Droneconsultancy vragen van potentiele klanten waarom een Drone vergunning zo duur is om aan te vragen. In deze blog willen we wat meer inzicht geven in hoe de kosten van een dronevergunning zijn opgebouwd en wat onze rol hierin is. Leges ILT Een...
Specific Operations Training Exploitatievergunning februari 2025

Specific Operations Training Exploitatievergunning februari 2025

Specific Category workshop exploitatievergunning Om te vliegen binnen de EASA Specific Category is het hebben en actief inzetten van een goedgekeurd Operations Manual (handboek) verplicht. Een handboek van A tot Z schrijven (200+ pagina’s) samen met een Concept of...
Nieuwjaarsbijeenkomst Droneconsultancy 17 januari 2025

Nieuwjaarsbijeenkomst Droneconsultancy 17 januari 2025

Nieuwjaarsbijeenkomst voor klanten Met collega’s in gesprek over het laatste nieuws van de regelgeving, audits, praktijk en theorie van het professionele dronevliegen onder het genot van een alcoholvrij drankje en versnapering. Dit jaar vinden we het leuk als we...
RemoteID’s voldoen (nog) niet aan de wettelijke normering

RemoteID’s voldoen (nog) niet aan de wettelijke normering

Remote ID voldoet nog niet aantoonbaar  Zoals je wellicht weet is Remote ID per 1 januari 2024 verplicht voor drones. Remote ID is een signaal dat elke drone moet uitzenden. ILT, afdeling Toezicht Operaties Onbemande luchtvaartuigen, moedigt operators in Nederland aan...
Avondworkshop introductie Specific category 10 december 2024

Avondworkshop introductie Specific category 10 december 2024

Overweeg je om te gaan vliegen in de Specific Category? Het is ingewikkeld als je nu wilt gaan vliegen in de Specific category: er is duizelingwekkend veel informatie, maar hoe bepaal ik nu wat voor mijn ‘Concept of Operations’ het handigste is: een SORA...
Avondworkshop introductie Specific category 10 december 2024

Introductieworkshop avond Specific category 5 september 2024

Overweeg je om te gaan vliegen in de Specific Category? Het is ingewikkeld als je nu wilt gaan vliegen in de Specific category: er is duizelingwekkend veel informatie, maar hoe bepaal ik nu wat voor mijn ‘Concept of Operations’ het handigste is: een SORA...